zondag 6 november 2011

Leuke verschrijvingen of versprekingen



Soms moet je wel even lachen wanneer iemand zich verspreekt of verschrijft. Zeker wanneer het herkenbare woorden zijn. Ik spreek hier natuurlijk niet over grammaticale schrijffoutjes, maar over verschrijvingen of versprekingen die een bestaand woord opleveren. In de psychologie zijn hier allerlei theorieën over, waar ik hier niet verder op in zal gaan, maar waar het op neer komt is dat zaken uit het onderbewuste hierin een rol spelen. Soms onvermoede diepe zieleroerselen komen dan naar boven en misschien zelfs wel boodschappen van 'boven'. Zeker wanneer verschrijvingen of versprekingen zich gaan herhalen moet je er toch eens even op letten wat dit je kan vertellen.

Een tweetal voorbeeldjes van eigen hand, die niet één maar meerdere keren voorgekomen zijn.

Sinds een aantal maanden schrijf ik stukjes voor Spiritueel Enzo. Dit is een e-krant. Hoe vaak ik me niet verschreven heb: e-kracht i.p.v. e-krant. Wat heeft mij dit nu te vertellen? Ik zie het zo...
Deze krant is een voortvloeisel uit alles wat op dit moment in de maatschappij speelt. Mensen voelen de verandering in energie, er is iets aan het veranderen. Velen onder ons voelen het misschien wel, maar nog niet bewust en voelen onrust, drukte, in hun hoofd. Deze onrust en drukte heeft niets te maken met stress en ontevredenheid, waar wij mensen vaak aan denken en in gaan zoeken om deze zaken te verklaren. Deze onrust en drukte heeft te maken een hogere trillingsfrequentie waar wij mensen op gaan functioneren. Een trillingsfrequentie die dichterbij onze werkelijke aard ligt, dichter bij de Lichtwereld. Deze hogere trillingsfrequentie maakt dat wij veel meer informatie binnenkrijgen, niet alleen via de menselijke zintuigen, maar ook via fijner afgestemde energieën. Zo zijn wij in staat een veel grotere intuïtie te benutten, op energetisch niveau contact te leggen met medemensen én met onstoffelijke entiteiten zoals gidsen en engelen.
Onze maatschappij is hier echter nog niet op ingesteld en vele worstelen met dit gegeven, omdat de mens in zijn algemeenheid deze fijngevoeligere afstemming nog niet geaccepteerd heeft. We zien steeds meer Nieuwetijdskinderen geboren worden, zij die deze fijngevoelige afstemming in zich dragen. Deze kinderen worden, om binnen de maatschappij een plekje te krijgen waar ze binnen een zintuiglijk afgestemde wereld begrijpelijk gemaakt moeten worden, geëtiketteerd met termen als autisme en adhd. Dit vind ik erg jammer, maar het is wel een feit dat deze kinderen moeten leren zich af te stemmen op een lagere frequentie om te leren omgaan met de mensen die onze maatschappij bevolken. Dat is mijn eigen mening en ik weet dat er velen zullen zijn die het hier niet mee eens zijn. Afstemmen op een lagere frequentie is in mijn ogen nodig om het contact met de maatschappij niet te verliezen. Op die manier kunnen Nieuwetijdskinderen over de hele wereld een waardevolle inbreng hebben op alle fronten in de maatschappij. De neiging bestaat misschien om te zeggen: waarom kruipen al die Nieuwetijdskinderen dan niet bij elkaar om hun eigen maatschappij te vormen? Deze afgescheidenheid zoeken zij uit zichzelf vaak al niet op, waarom weten ze vaak zelf niet, maar ze kunnen zich wel erg eenzaam voelen in de bestaande maatschappij. Toch werken velen erg hard aan een verandering van Bewust Zijn van de mens. Zij hebben de maatschappij iets te vertellen, hebben een taak om deze maatschappij te begeleiden naar een nieuw Bewust Zijn. Wij zitten midden in een evolutiesprong. Hier zien wij dan ook allerlei onrust en zaken als einde van de Maya-kalender, einde van de wereld, opdoemen. Dit zijn in mijn ogen niets meer dan het aanvoelen dat er een Nieuwe Tijd ingaat, dat wij midden in een overgang zittten naar een ander Bewust Zijn, eentje die te maken heeft met een fijngevoeligere afstemming. Een mooie verandering, niets om bang voor te zijn, geen einde van de wereld, van de Aarde. Nee hoor, onze Aarde blijft gewoon bestaan, er gebeurt alleen iets met al haar bewoners.
Onze zielen hebben inmiddels zoveel Aardse ervaringen opgedaan, dat wij verder kunnen naar een volgend niveau, waarbinnen weer nieuwe ervaringen opgedaan kunnen worden. Uiteindelijk zal deze Aarde één worden met de Lichtwereld en wat dan? Geen idee. Zover is het nog lang niet! Daar gaan misschien nog duizenden jaren overheen, nog miljoenen, wie zal het zeggen.

Om nu even terug te komen op die e-kracht in plaats van e-krant. Want daar begon het hele verhaal tenslotte mee. In het algemeen is het internet een vinding die enorm belangrijk is voor het leggen van contacten, het overbrengen van informatie etc. Mensen onderschatten vaak het belang van deze vinding, maar ook deze vinding ligt in het verlengde van ontwikkeling naar een Nieuwe Tijd. Want wij mensen zijn eigenlijk maar trage wezens. In de Lichtwereld hoefde je maar te denken waar je naar toe wilde en hup... je was op de plaats van bestemming. Wij mensen moeten gebruik maken van ons trage lijf om te lopen of fietsen, om auto's te besturen of andere voertuigen die ons als hulpmiddelen dienen om ons te verplaatsen. En dan is daar nu dat internet met zijn nog steeds groeiende mogelijkheden. Het is nu zelfs al mogelijk dat doktoren aan de andere kant van de wereld een patiënt kunnen opereren die hier in Nederland op de operatietafel ligt. De ontwikkeling van het internet biedt ons ongekende mogelijkheden om onze menselijke beperkingen te overbruggen. Een krant als Spiritueel Enzo biedt ons mogelijkheden om met elkaar te communiceren, biedt ons de mogelijkheid overdenkingen te delen met anderen die geïnteresseerd zijn in deze zieleroerselen van haar schrijvers. Nou, als dat geen kracht is! Dus het schrijven van mij: kracht i.p.v. krant, weerspiegelt in mijn ogen mijn denkwijze over mediums als deze krant en het internet in het algemeen!

Een ander voorbeeld:
Ik moest mijn links naar mijn eigen blogs eens even goed nakijken, want wat bleek, er stond niet blogspot, maar blogsport in mijn linkomschrijving. Wat dat te betekenen heeft? Tja, daar kun je misschien zelf wel iets bij bedenken. Dat ik het werken aan mijn blogs leuk werk vind moge duidelijk zijn. De blogs liggen in het verlengde van mijn passie, mijn werk, in deze wereld.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten