donderdag 15 augustus 2013

Ik luister heel goed naar de ideeën die tot mij komen en vervul ze met liefde.



Deze prachtige affirmatie kwam ik tegen op Facebook bij
'Prachtige Dagelijkse Affirmaties Margriet & Co'



Ik luister heel goed naar de ideeën die tot mij komen en vervul ze met liefde.



Deze affirmatie refereert voor mijn gevoel aan het luisteren naar je intuïtie. Je intuïtie is de eerste ingeving die in je opkomt voor je gedachten ermee aan de haal gaan, bijvoorbeeld als je een keuze wilt of moet maken. Ook ideeën komen middels deze weg in je hoofd binnen dwarrelen. Vaak hebben we dan even geen tijd of zin om ze op te volgen, of 'dat doe ik straks wel' en vervolgens worden ze vergeten. En dat terwijl er mooie dingen tussen kunnen zitten, ideeën ook die je kunnen helpen op je levensweg. Bijvoorbeeld in het volgen van je passie, in de uitvoering van je werk, etc. Er komen legio ideeën binnen die je kunnen helpen op positieve wijze je leven vorm te geven en tot een succes te maken. Maar, net als bij het maken van een keuze, zal die eerste ingeving vaak door onze gedachten, ons verstand, teniet gedaan worden met allerlei tegenwerpingen en redenen om iets anders te doen dan de ingeving ingaf. Jammer, want zo laten we vele kansen liggen.

Vorig jaar, 2012, persoonlijk zat ik in een flinke dip en met alle voorspellingen rond het einde van de wereld dat toen op ons zou wachten, waarvan ik persoonlijk donders goed wist dat dit alleen het einde van de wereld, zoals wij die kennen, zou betekenen, nam ik me voor om dingen anders te gaan doen. Beseffend dat wij als Lichtwezens hier op Aarde onze menselijke ervaringen op mogen doen, maar vaak in dat menselijk verstand blijven hangen, wanneer dat niet handig is en we goed gebruik kunnen maken van onze intuïtie, ons contact met ons Hoger Zelf, met onze Gidsen en Engelen, met God, om ons te laten leiden naar dat wat voor ons en onze persoonlijke ontwikkeling, voor onze ervaringen, goed is, vond ik het eens tijd worden van dit vertrouwen meer blijk te gaan geven. Hoewel niet makkelijk soms, zeker niet voor mijn omgeving, ging ik steeds meer mijn intuïtie en ingevingen volgen. Er gingen dat jaar deuren open... wauw! Ik kan het iedereen aanraden! Ik heb alleen één probleempje: er komen mij wel zó veel ideeën toe, ik heb zó veel inspiratie, dat ik het lastig vind deze allemaal te volgen. Het is niet zozeer dat ik keuzes moet maken welke ik wel en welke ik niet volg, het is meer waar ik de prioriteit aan geef om als eerste te volgen, als tweede, enzovoorts. Wel geloof ik inmiddels dat ik zeker 200 jaar oud moet worden om al die ideeën vorm te geven. Ik leer steeds beter discipline opbrengen om ideeën ook werkelijk ten uitvoer en ten einde te brengen. Tja, Waterman van sterrenbeeld hè, dat zegt genoeg...

Maar ik probeer het nu steeds meer: goed luisteren naar ideeën die tot mij komen en ja, ik vervul ze met veel passie en liefde. Ideeën die zomaar binnen komen dwarrelen in mijn hoofd probeer ik nu te 'vangen' in mijn agenda of notitieboekje dat ik altijd bij me heb of ik vraag mijn spirituele begeleiders me te helpen herinneren op het moment dat het ertoe doet, ik eraan toe ben. Werkt voor mij als een tierelier!

Grappig dat 'Margriet & Co' bij deze affirmatie een afbeelding van Bergkristal gekozen heeft. Natuurlijk is niets toeval... Bergkristal is een steen met een enorme geneeskracht en bij uitstek geschikt voor healing en energetisch werk. Ze reguleert energie, absorbeert energie, geeft energie en slaat energie op naar gelang wat er nodig is in een bepaalde situatie. Omdat Bergkristal zo neutraal en zuiver is, kan de steen opgeladen worden voor elke (energetische) werking en kan ook de werking van andere stenen en remedies versterken.
Spiritueel: Bergkristal bevordert helderheid en neutraliteit en verbetert zo de waarneming en het begrip. Het versterkt het eigen standpunt en helpt ons onszelf te ontwikkelen in overeenstemming met ons innerlijke wezen.
Tja, sluit dit niet enorm goed aan bij deze affirmatie?



Lezen over affirmaties?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten