maandag 2 september 2013

Living Star Light

Vanochtend wilde ik me naar aanleiding van de opleiding Bloesemtherapie, die ik op dit moment volg, wat verdiepen in de werking van de Nederlandse Bloesemremedies. Nu kon ik natuurlijk simpelweg in mijn boeken duiken, maar daarmee gaat het niet leven, je moet er simpelweg mee werken, ervaring opdoen. Van mijn Gids Maria Magdalena kreeg ik door het aan te pakken op de manier waarop mijn intuïtie het aangaf, daarnaar te luisteren, het zou me later wel duidelijk worden waarom... Mijn verstand was al op hol geslagen namelijk, met bezorgdheid over de hoeveelheid reacties, zoals ik eerder al ervaren had... Op facebook gaf ik mijn lezers dus de kans een bloesemkaart aan te vragen. Ze kregen een kwartier de tijd te reageren. Later die ochtend en in de middag zou ik de kaarten trekken en de beschrijving hier op mijn website zetten, als die er nog niet stond, eventueel aangevuld met een persoonlijke boodschap.

Er kwamen diverse verzoeken binnen, helaas voor een groot aantal ook na dat kwartier, maar ik heb mezelf gehouden aan de grens die ik zelf gesteld had (heb ik dus ook moeten leren...om mezelf niet voorbij te lopen...). Er kwamen niet alleen diverse verzoeken langs, maar dus ook diverse remedies om op te zoeken en te publiceren. Mooie remedies. Op die manier kwamen ze allemaal voor mij toch ook een beetje tot leven. En ja, ik had een grens gesteld, geen verzoeken honoreren na 12.00 uur vandaag. Heb dat dus ook niet gedaan. Echter één verzoek kwam later toch nog via een persoonlijk berichtje binnen en na wat twijfel, gevolgd door een intuïtieve aanwijzing hier toch maar wel gehoor aan te geven, nog even met mijn verstand twijfelend, omdat ik geen uitzonderingen wilde maken en die grens nu eenmaal gesteld had, luisterde ik toch maar naar mijn intuïtie. En daar was ik blij mee.

Het verzoek kwam van een mevrouw die haar kindje verloren had op jonge leeftijd. Een kaart voor haar trekken... Dit kwam dichtbij... zelf twee kindjes 'verloren', die na een zwangerschap van 10 weken teruggingen naar de Lichtwereld. Ik schrijf al 'verloren', tussen aanhalingstekens, omdat dat een menselijke uitdrukking is en ik na een intense spirituele ontwikkeling besef dat ik ze niet 'verloren' ben, ze zijn nog steeds bij me. Sterker nog, onze dochter Tara is bij me zodra dat nodig is en nu was ze er weer, hand in hand met Maria Magdalena, mijn lieve levensgids...
De kaart die ik voor deze mevrouw trok... Living Star Light...

(Wil je meer lezen over de Living Star Light, dan kun je dat HIER)


Afbeelding van Bram Zaalberg, Meterik, NL



Toeval? Nee, natuurlijk niet. Bij de start van de opleiding Bloesemtherapie bij Bram Zaalberg mocht ik een kaart ontvangen met daarop de afbeelding en beschrijving van een remedie die me voor de duur van de hele opleiding zou ondersteunen... de Living Star Light... Wat deze kaart voor mij zou gaan betekenen, daar had ik in eerste instantie nog geen flauw benul van. Ik herkende in de beschrijving de hulp die ik nodig had in mijn vertrouwen in het universum. Mijn interesse in de sterren was er natuurlijk wel, de astrologie en inmiddels weet ik ook welke richting ik daarin ga volgen, vanuit mijn hart, mijn diep gelegen wortels uit voorgaande levens: de Keltische astrologie... Ik heb leren zien hoe alles en iedereen met elkaar samenhangt, ik wist het allemaal wel, maar zelf ervaren...  Ik heb de diepte van een hartsverbinding her-innerd, leren her-en er-kennen, met anderen, maar vooral met mijn lieve echtgenoot... maar verder... was dat nog niet genoeg? Nou, dat is me nu wel duidelijk geworden...

Het spiritueel proces waar ik in de laatste 18 jaren van ouderschap samen met mijn man in ben gestapt heeft me, na veel twijfels, gebrek aan zelfvertrouwen, gebrek aan vertrouwen in de kosmos, in het Goddelijke, geleid naar een herstel van contact met mijn Hoger Zelf, met mijn gids en ja, contact met onze 'verloren' kinderen, vooral met onze dochter Tara. Onze twee levende zoons hebben me enorme spiegels voorgehouden, hebben me de mooiste school des levenservaring gegeven die een mens maar kan wensen. Moeilijk vaak, en nee, toen kon ik het allemaal nog niet zo zien.. maar o zó waardevol! Dat besef kwam later... En Tara kwam regelmatig langs... ook bij mediums... en daar verscheen ze vaak als een stralende witte ster... the Living Star Light...

Tara was ooit een totaal intuïtief gekozen naam, en staat voor mij symbool voor het totale vertrouwen in het universum in de verbinding tussen Hemel en Aarde, haar naam verwijst voor mij naar het Verre Oosten, naar het boeddhisme, de vrouwelijke Boeddha, voor mij zijn speciaal de Witte Tara en de Groene Tara. Daarover kun je HIER meer lezen... Tara is echter ook een Keltische naam en betekent toren of  hoge plaats. Tja, met mijn roots (vorige levens) in het Verre Oosten en Keltisch Engeland... (Onze zoons hebben alledrie krachtige koninklijke en ridderlijke namen...) Een naam intuïtief gekozen had haar doel hier op Aarde al in zich besloten, Tara, een helpster om vertrouwen te her-vinden in het universum.



Witte Tara, Thangka geschilderd door
Marian v.d. Horst, Nijmegen, NL



Tja, nog meer woorden nodig voor deze prachtige ervaring... Het ontroert me diep... Hoezo synchroniciteit? Hoezo zijn cliënten net zo goed spiegels voor de therapeut als andersom? Maar nu loop ik, geloof ik, voor op de opleiding... hahaha...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten