donderdag 4 september 2014

Vrij reizen in andere dimensies



Over buitenlichamelijke ervaringen
Ute Kretzschmar
Meester Confusius, Meester Kuthumi
Uitgeverij: Akasha






Bij steeds meer mensen is het bewustzijn zo ver ontwikkeld dat ze in staat zijn om contact te leggen met andere dimensies - de sferen en fijnstoffelijke levensvormen die het dichtst bij onze driedimensionale sfeer liggen. Dit is allemaal heel nieuw voor ons en de eerste stappen die we in het onbekende zetten, zijn net zo opwindend en spannend als alles wat je voor het eerst doet. Er liggen nieuwe werelden in het verschiet waarvan de levensvormen en levenswijzen nog vrij onbekend zijn. Uiteraard kun je je dan gemakkelijk vergissen en verkeerde inschattingen maken.

De meesters van de mensheid, in dit boek in het bijzonder de meesters van wijsheid, Kuthumi en Confucius, onderkennen dit gevaar. Zij hebben Ute Kretzschmar gevraagd om namens hen haar ervaringen te vertellen over hoe haar eerste contacten met de niet-fysieke werelden tot stand zijn gekomen, wat deze contacten bij  haar teweeg hebben gebracht, waar ze van is geschrokken en wat haar in verwarring heeft gebracht. Beide meesters geven hierop hun toelichting, waardoor iedereen kan leren hoe hij zich veilig op dit nieuwe terrein kan begeven.

Het boek neemt je mee op een spannend avontuur waarin alles voorkomt wat het leven of een goede roman zoal te bieden heeft: nieuwsgierigheid, nieuwe werelden, nieuwe wezens, relatieproblemen en liefde. Daarnaast kun je het boek als leidraad gebruiken om de onderhoudende en leerzame lessen daadwerkelijk in de praktijk te brengen wanneer jij de tijd rijp acht om zelf aan deze reis te beginnen.

Ute Kretzschmar channelt al jaren de boodschappen van Meester Confucius en Meester Kuthumi. Zij is een zeer succesvol auteur op het gebied van boeken over de overgang van de aarde naar de vijfde dimensie.

Andere boeken van Ute Kretzschmar:
2012 - De aarde op weg naar de vijfde dimensie
2012 - De ziel in de meesterjaren
Alles verloopt volgens plan
Over chaos en goddelijke verandering



Een boek dat ik zelf nog niet gelezen heb, maar wat me qua energie wel meteen aansprak toen ik het voor het eerst zag. Dat is niet voor niks. Mijn intuïtie en gidsen vertellen me dat veel mensen, die nét te maken krijgen met voor hen nieuwe ervaringen met spiritualiteit, met buitenzintuiglijke waarnemingen en alles wat te maken heeft met een verhoogde trillingsfrequentie van de Aarde in de evolutie van de mensheid naar een hogere bewustzijn, baat kunnen hebben bij het lezen van dit boek. Maar ook voor mensen die al verder gevorderd zijn zullen misschien puzzelstukjes uit hun leven op hun plek vallen.
Dit boek kwam me onder de aandacht en dat is niet voor niks. Ik moet daar dan iets mee. Het lezen van dit boek is (nog) niet mijn roeping, wel om te delen hoe ik boeken kies en je in de gelegenheid te stellen kennis te maken met dit boek en het wellicht te lezen.
Je kent het misschien wel: je loopt door een boekwinkel of de bibliotheek en een kaft van een boek spreekt je op de één of andere manier meer aan dan anderen, hij springt er als het ware uit. Winkels springen hier vaak handig op in door boeken niet met de smalle ruggen naar de klanten te zetten, maar open met de voorkant van het boek naar de klant gericht. Vaak kies je zo'n boek zonder er verder bij na te denken. Wellicht lees je de informatie op de kaft, bladert het boek eens door en leest een klein stukje, maar daar blijft het voor veel mensen bij. Soms leg je het boek weer weg, soms neem je het mee naar huis.
Zelfs als je het weer weglegt, of zelfs als je erin begint te lezen om het later weer weg te leggen, het betreffende boek heeft je iets te brengen, het heeft ergens in jou iets geraakt. En dat komt door de energie die ervan uit gaat, energie die je toch op de één of andere manier aansprak, een stukje van een leegte in jezelf vulde, iets van een behoefte in je vulde, een behoefte aan energie wat dit boek levert. Het is bijna te vergelijken met verliefd worden. Het leven, een boekwinkel of bibiotheek is in wezen één groot orakelspel, waarbij je datgene kiest wat op dat moment bij je past. Waarom kun je niet zeggen, maar er is íets wat je aantrekt, waarvan jij denkt en voelt dat het je iets kan brengen. En dat klopt....
Als je op die manier je boeken kiest kun je er zeker van zijn dat daar een stukje leiding van 'boven' op zit, je wordt begeleidt door overleden dierbaren, engelen en gidsen die je helpen je bewustzijn en spiritualiteit te ontwikkelen. En net daarover gaat dit boek, geloof ik. Maar zoals gezegd heb ik het (nog) niet gelezen. Daarom heb ik een paar recensies voor je opgezocht, die je misschien meer kunnen vertellen over het boek zelf:


Redactionele recensie van het boek door bol.com:
De auteur vertelt haar ervaringen met buitenlichamelijke contacten met haar aan kanker overleden levenspartner, Berti. Na zijn dood heeft ze regelmatig contact met hem en andere boodschappers 'van gene zijde'. Onder hypnose krijgt ze via Meester Confusius en Meester Kuthumi de verklaring van wat tot haar komt en wat de geesteswereld haar en via haar de mensheid wil leren; deze tekst is in een andere letter gedrukt. Hierbij beleeft ze avonturen alsof ze in het aardse leven plaatsvinden. Het boek is ingedeeld in kleine hoofdstukjes met wijs commentaar van de twee meesters. Het betreft belevenissen tussen 1992 en 2001. Het boek leest gemakkelijk; degene die zich voor deze zienswijze openstelt en zich in deze materie wil verdiepen, kan er informatie in vinden die hem kan inspireren.


Recensie nieuwespiritualiteit.nl:

HULP ONDERWEG
Het boek geeft veel nieuwe aanwijzingen voor mensen die nog meer informatie zoeken over het ascensieproces. Het is een vraag en antwoord boek met veel uiteenlopende onderwerpen, die vooral te maken hebben met de problemen die spirituele mensen ondervinden tijdens hun levensreis naar de vijfde dimensie. Er wordt bijvoorbeeld uitleg gegeven over de spirituele ontwikkelingsweg. Hoe leer je van jezelf houden en hoe creëer je het Christusbewustzijn in jezelf. Ook onderwerpen als ziekte, scheppingskracht, de droomsfeer, het spel van slachtoffer en dader, het kwaad als zelfgeschapen illusie en de rol van het Hoger Zelf met het ego komen aan de orde.

WORSTELINGEN
Veel lichtwerkers en gevorderden op het spirituele pad zullen in eerste instantie in deze onderwerpen weinig nieuws zien, maar toch is dit boek een verrassing voor mij geweest. Enige tijd geleden worstelde ik in mijn leven vooral met oververmoeidheid en stress door invloeden van buitenaf. Natuurlijk weet ik dat ik dit zelf gecreëerd had, dat hebben vele spirituele boeken mij allang duidelijk gemaakt. Ik liet mij beïnvloeden en nam niet genoeg de positie van toeschouwer in. Hierdoor raak ik uit balans, maar ik ben nog steeds een mens op weg en ik dien te leren dat ik mijzelf accepteren mag met al mijn menselijke tekortkomingen. Als ik even de weg kwijt ben, ben ik óók volmaakt, dan mag ik er ook zijn. Als spiritueel mens ervaar je continu dit soort dingen, omdat je je bewust bent van de processen om je heen en de groeipijn die deze ontwikkeling met zich mee brengt. Dit boek deed me even heel erg goed! Het was precies, uiteraard, dat wat ik nodig had op dit moment en het helpt me weer verder, en verder, en verder.

GENIETEN
Wat was het in dit boek dat mij tot in mijn ziel raakte? Ik realiseer me goed, dat een ander iets anders kan vinden in de woorden, maar ik wil het toch vertellen. Het waren twee dingen die mij deden opveren: ten eerste staat er in dit boek een stukje over genieten. Je mag met iedere vezel van je lichaam, met elk zintuig en al je hartstocht van dit leven genieten, want het kan zijn dat dit de laatste keer is dat je hier bent. Daarom ben je nu als het ware verplicht te genieten van de tijd die je nog rest hier op aarde. Voor veel mensen, die nog niet spiritueel op weg zijn, kunnen deze woorden beangstigend zijn, maar zo zijn ze niet bedoeld. Je bent onsterfelijk en oneindig, je zult nooit sterven, maar het kan zijn dat je incarnatiecyclus na dit leven is voltooid. Dat is voor veel mensen die intensief met spiritualiteit bezig zijn een fantastisch vooruitzicht; nooit meer deze worstelingen te hoeven doorgaan en doorstaan, want de spirituele weg voert door een nauwe poort en heeft een smalle weg, een moeilijke weg om te gaan, zonder een weg terug! Dat de mogelijkheid bestaat dat ik deze weg nooit weer hoef te gaan, maakt mij in ieder geval heel erg gelukkig.

ANGST
Het tweede punt dat mij trof in het boek is de opmerking dat veel mensen in angst leven. De angst wordt veroorzaakt door de voelbare hogere trilling en frequentie, die over de planeet aarde uitgestort wordt. Doordat mensen deze verhoogde trilling voelen, maar niet weten wat deze frequentie precies inhoudt, creëren zij onbewust angst en trekken zij situaties aan waardoor ze zullen vertrekken van deze planeet. Zij creëren door hun negatieve, angstige gedachten hun eigen hel op aarde, omdat deze gedachten met een onstuitbare kracht datgene voortbrengen waar ze onbewust bang voor zijn. Zij maken zichzelf stuk. Het is dus heel belangrijk negatieve processen in jezelf te corrigeren; een streep erdoor te zetten en ze om te buigen tot positieve levenslessen.

ZIJN IS EEN KEUZE
Het gebeurt om me heen, ik zie het gebeuren en ik denk dat veel spirituele mensen dit ook zullen herkennen. De wereld om ons heen staat bol van angst. Angst voor agressie, geweld, financiële problemen, de toekomst, ziekte en dood, gezins- en familieproblemen, en zelfs ook angst voor liefde. Het cirkelt om me heen en het is soms heel erg moeilijk mijzelf aan de invloeden ervan te onttrekken en er boven uit te stijgen. Het is heel erg vreemd, of op z'n minst ongebruikelijk, te zeggen dat je ondanks alle narigheid om je heen heel erg gelukkig bent. Het lijkt bijna onfatsoenlijk. Toch ben ik heel erg gelukkig en dat besef ik door dit boek in alle hevigheid. Het rukte mij weer stevig op mijn spirituele pad. Ik 'BEN' gelukkig, omdat ik daarvoor kies. Ik 'BEN' in harmonie, omdat ik dat kies te zijn. Ik 'BEN' rust en vrede, omdat ik dat kies te zijn. Ik 'BEN' liefde, omdat ik dat kies te zijn. De vrijheid om te kiezen is de basis van het genieten van de reis op aarde.
Ik kan dit boek aan iedereen aanbevelen die aanvullende informatie zoekt over allerlei spirituele onderwerpen; er staan waardevolle details over het ascensieproces in vermeld.
Laat je niet afleiden, door niets en niemand, geniet van het NU, blijf gecentreerd in jezelf en creëer een prachtige wereld voor jezelf.

Website van Ute Kretzschmar:
http://www.ute-kretzschmar.com/www.ute-kretzschmar.com/Willkommen.html



Bestellen bij bol.com:




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen