dinsdag 7 juli 2015

Home Made Natural: Droog Shampoo






De versie talkpoeder kende ik al, maak ik ook al dankbaar gebruik van. Altijd handig om het wassen van je haar een dagje uit te stellen. Deze kende ik nog niet:
  • 6-10 druppels etherische olie, Lavendel of Citroen.
  • 2 theelepels Maïszetmeel
  • 2 theelepels Rijstmeel
  • 2 theelepels Arrowroot poeder

Er zijn nogal verhalen hier op het internet te lezen over dat talkpoeder giftig zou zijn gezien de ingrediënten. Ik weet het nog niet, nog niet verder onderzocht, maar dit alternatief lijkt me sowieso een mooi natuurlijk middel dat makkelijk zelf te mixen is. Een glazen peper of zoutstrooier kan hiervoor dienst doen, denk ik. Toch maar eens proberen, als m'n talkpoeder op is, maar daar doe ik al een eeuwigheid mee....

Laten jullie weten of het werkt? Ik zet eerst de genoemde middelen maar eens op mijn boodschappenlijstje. Zou het ook werken met andere etherische olie, is dit alleen voor het geurtje of heeft het ook nog nut welke etherische olie je pakt? Is deze hoeveelheid etherische olie niet juist het haar vet makend?

Benieuwd waar deze speciale samenstelling nu precies goed voor is, wat doet wat?

Ik ga mijn antwoorden vast een keer vinden. Een update volgt zodra ik meer weet.


Bron: diplay.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten