dinsdag 1 september 2015

In memoriam Dr. Wayne Dyer





Dr. Wayne Dyer leerde ik kennen van de Oprah Winfrey shows, zittend op de bank, even tijd voor onszelf, onze, toen nog, kleine kinderen de fles gevend, 18 en 20 jaar geleden. Kwaliteitsmomentjes. Ze deden ertoe. Lang niet altijd drong de televisie tot me door hoor, want mijn aandacht lag in hoofdzaak bij die kleine kereltjes van ons. Maar er kwam genoeg binnen om de interesse te wekken en te blijven hangen. Een interesse die daarna lang op zich liet wachten om vervuld te raken, omdat ik mezelf wegcijferde, maar waar ik uiteraard uiteindelijk toch niet omheen kwam, daar zorgden die kinderen en een stevig aantal levenslessen wel voor: bewustwording.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat mijn bewustwordingspad verder nooit meer bij Oprah of Wayne Dyer uitkwam, behalve wat betreft een aantal krachtige uitspraken van hem in de vorm van citaten. Ik zie ze regelmatig op facebook rond gaan. Ik heb zelfs geen enkel boek van hem gelezen of in mijn toch behoorlijk volle boekenkast staan. Maar ik leerde bijvoorbeeld wel Byron Katie kennen (in levenden lijve zelfs) en het balletje dat daar 20 jaar geleden wederom aan het rollen gebracht is (want het was natuurlijk allemaal niet helemaal nieuw) rolt nog steeds voort.

Nu is Dr. Wayne Dyer overleden. Afgelopen zondagnacht is hij op 75 jarige leeftijd overleden. Dit berichtje verscheen gisteren op Twitter en Facebook:






Wayne has left his body, passing away through the night. 



He always said he couldn't wait for this next adventure to begin and had no fear of dying. 

Our hearts are broken, but we smile to think of how much our scurvy elephant will enjoy the other side.

We Love You Forever Dad/Wayne

The Dyer Family



En... ben ik te laat om met zijn werk kennis te maken? Natuurlijk niet. Of het ervan komt, geen idee. Er is inmiddels zó ontzettend veel aan bronnen te vinden over het ontwikkelen van een leven in Bewust Zijn. Misschien zou het me aanspreken, misschien niet. De citaten, die ik dan wel gelezen heb, slaan wel altijd de spijker op de kop. Misschien is er gewoon sprake van een heel goede PR vanuit een man met charisma. Feit is dat er inmiddels veel door hem gepubliceerd is, boeken en als ik me niet vergis ook dvd's, die goed verkocht worden.
Op facebook zie ik nu ook weer meer video's van en over hem de ronde doen. Logisch natuurlijk nu hij overleden is. Opeens is er zo'n opleving van aandacht voor iemand. Wonderlijk iets. En ik doe er dus vrolijk aan mee in dit bericht terwijl ik zijn werk niet eens verder ken. Maar als grote inspirator voor velen wil ik hier niet aan voorbij gaan. Ik ben blij met dit soort mensen die veel andere mensen weten te bereiken en duidelijk hun steentje bijdragen aan de vergroting van het bewustzijn van de mensheid, een volgende stap in de evolutie.

Wat ik vooral hoop, is dat mensen die op de één of andere manier aan de slag willen met hun bewustwordingsproces, een manier vinden die bij hen past. Welke manier dat dan is, is niet eens zo van belang, als het maar bij je past. Dat zou dus ook heel goed aangedragen kunnen worden door Wayne Dyer. Waarom niet? In mijn geval hebben Oprah en hij gefungeerd als een trigger, als katalysatoren, waar ik toentertijd misschien niet zoveel mee kon, ik had zo nog het één en ander aan levenslessen voor mijn kiezen te krijgen voor ik er meer aandacht voor kreeg, maar wat later een behoorlijk groot gevolg heeft gekregen tot waar en hoe ik nu ben.





Een raar moment misschien, maar als je kennis wilt maken met zijn werk:

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen