woensdag 2 september 2015

Wie zet jij in het zonnetje?






Iedere woensdag verschijnt er van de hand van Mireille Mettes een nieuwsbrief in het kader van de MIR-Methode. Dit keer over dankbaarheid en hoe oprechte gevoelens van dankbaarheid voor onze gezondheid werken. Nou, over dankbaarheid gesproken: Mireille, dank je wel voor wat je met de MIR-Methode en al je schrijfsels in de wereld zet!

De MIR-Methode wordt zowel privé als in praktijk De Witte Waterlelie veelvuldig toegepast en ik weet het zeker: het werkt! Hoe langer ik ermee werk, vaak in combinatie met bloesemremedies, hoe meer en meer ik zie wat het doet. Het versterkt de werking van de remedies en is daarna op zichzelf toe te passen zodra je ook maar ergens weer even in oude stukjes terugvalt om nog een laag dieper te gaan in desbetreffende levensuitdaging, een laag dieper om op te ruimen. Het is als het afpellen van een ui en met het gebruik van de MIR gaat dat afpellen van die ui een stuk sneller dan zonder.
De 'gewone' MIR wordt veel ingezet bij iedere disbalans die er maar is, de EHBO MIR in acute situaties en het werkt écht!

Nieuwsbrief lezen? Ga naar http://www.mirmethode.nl/dankbaarheid/

Dit keer dus het onderwerp: Wie zet jij in het zonnetje?
Nou wat dacht je van Mireille zelf, Mireille? Dank je wel Mireille!

Maar niet alleen Mireille wil ik in het zonnetje zetten. Ik heb niet de gewoonte over mijn privéleven te schrijven, hoewel af en toe dat wel zijdelings aan de orde komt.
Vandaag is onze jongste zoon jarig. 18 jaar wordt hij. Ik wil hem bedanken voor de prachtige en soms ook, laat ik eerlijk zijn, lastige leerschool die hij mij in mijn leven geboden heeft. Dank je wel voor je Zijn in mijn leven!
Maar welk kind is daar geen ster in, ons confronteren met onszelf? Want daar draait het om als ik spreek over de soms lastige leerschool. Alle kinderen houden ons onze levenslessen voor ogen, door ons een spiegel voor te houden. Ons leven is verrijkt met spiegels. Dat begon al meteen bij onze ouders die ons spiegelden waar we onze levenslessen hebben liggen, waar we behoefte aan hebben en vaak dus niet kregen, zodat we daar zelf vervulling aan moeten leren geven en tadaaaa... zie daar... je gaat aan de slag met die behoeften te vervullen, dat wat je te leren hebt in het leven. Daar kwam de rest van de familie bij, daar kwamen vrienden bij en een partner. Collega's... Allemaal spiegels met een bepaalde functie. En daar kwamen misschien kinderen bij, in ons geval in ieder geval wel.
Kinderen helpen ons weer herinneren aan de spiegels die onze ouders ons al voorhielden en houden ons 'bij de les' wat betreft de te leren levenslessen. In hen en in de emoties over hen en hun doen en laten in het leven, zien we de spiegels van onszelf toen we op die betreffende leeftijd waren. Daarom kan het zo goed zijn dat ouders zo verschillend op hun kind reageren, zij kijken met andere ogen naar het kind, dat kán niet eens hetzelfde zijn. Al dat praten over 'op één lijn' zitten in de opvoeding is in wezen niet eens mogelijk, moeten we mijns inziens toch iets genuanceerder bekijken, omdat we allemaal vanuit onze eigen achtergrond naar hetzelfde kind kijken. Wanneer je dat gaat begrijpen... gaat er een wereld open. Uiteraard moet je, al kijkend naar beide uitgangspunten, wel praktische afspraken maken die voor het kind te behappen zijn. Maar het kind mag best de verschillen kennen. Daar raakt het écht niet van in de war. Een slimmerd probeert hooguit de ouders tegen elkaar uit te spelen om er zelf beter van te worden, er de voor hem of haar beste weg in de vinden. Dus praktische afspraken, compromissen sluiten, luisteren voor elkaars uitgangspunten, het is allemaal wel handig als je een kind opvoedt. Mooi om te beseffen hoe de spiegels werken en het is nooit te laat om de spiegels te gaan begrijpen en leren toepassen!
In alle dankbaarheid wil ik mijn ouders, mijn partner en kinderen, mijn vrienden, bedanken voor de spiegels die zij mij voorhouden.


Op de website van de MIR-Methode vind je alle nieuwsbrieven die er tot nu toe uitgekomen zijn:
http://www.mirmethode.nl/nieuws/






Voor wie interesse heeft in haar laatste boek: 'Waarom ben ik nou in vredesnaam op aarde?
http://www.mirmethode.nl/producten/waarom-ben-ik-in-vredesnaam-op-aarde/
Ik ben het aan het lezen en ik kan het zeker aanraden!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen