donderdag 12 november 2015

Stenen der Aarde




Foto: Angelique Moorman, Avebury, UK, 2013




I call upon thee, stone of Earth.
Formed by fire,
sculpted by water and
weathered by wind.
Impart the deepest secrets of the Earth to me.
Teach me how to be silent,
how to listen,
how to be strong without force and
how to be firm without anger.
Lend my your strength.





Uit voor mij onbekende bron. Mocht je weten waar deze vandaan komt, wie dit ooit geschreven heeft, laat het me weten. 
Ik heb geprobeerd deze poëtische tekst, dit gebed, zo goed mogelijk te vertalen, ook daarbij sta ik open voor suggesties voor een beter pakkende vertaling:



Ik roep U op, stenen der Aarde.
Gevormd door vuur,
gebeeldhouwd door water en
verweerd door wind.
Openbaar mij de diepste geheimen van de Aarde.
Leer mij hoe stil te zijn,
hoe te luisteren,
hoe sterk te zijn zonder kracht en
hoe standvastig te zijn zonder toorn.
Leen mij Uw kracht.



Stuur broninformatie of suggesties voor vertaling s.v.p. op naar dewittewaterlelie@gmail.com.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten