woensdag 17 februari 2016

Iedere dag groeit mijn rijkdom en daar ben ik dankbaar voor!






Fijn dat facebook me er even aan herinnert... Dank je wel daarvoor.
2 jaar geleden deelde ik deze afbeelding namelijk op mijn tijdlijn. Ik heb in die tijd meer affirmaties gebruikt, bloesemremedies en wat al niet meer om uit die benarde financiële situatie van toen te komen. En weet je wat? Dit kreeg écht gehoor. Ik ben hier zeer dankbaar voor. Maar wat het voornaamste was... Zo'n affirmatie consequent blijven herhalen, volhouden, totdat je gedachten over de financieel penibele situatie niet meer in de angst blijven hangen, want die gedachten werken natuurlijk ook als affirmaties richting het tegendeel van wat je eigenlijk wilt bereiken, en in plaats daarvan reëel gaan en blijven denken en vertrouwen hebben in het universum. Dan komt alles goed!

Dus als je nog een affirmatie kunt gebruiken:



Iedere dag groeit mijn rijkdom, 
en daar ben ik ben dankbaar voor!

Het spijt me! 
Vergeef me! 
Dank je! 
Ik hou van je!



Die toevoeging komt vanuit de Ho'oponopono, een Hawaiiaanse geneeswijze.
Daarmee haal je alle negatieve dingen uit de universele Akasha-kronieken, die je er zelf in gebracht hebt, en die ervoor zorgen dat de huidige situatie anders is, dan jij zou willen.
Daarmee neem jij verantwoordelijkheid voor je eigen leven en voor alles wat jij met je handelen, met je uitspraken, etc. in de wereld gebracht hebt en daarmee in de Akasha-kronieken, de universele beschrijving van AL WAT IS, waar alles over alle zielen in opgeslagen is, dus ook die van jou. Je kunt het zien als een enorme bibliotheek vol plakboeken met teksten en plaatjes, met geluiden, geuren, alles wat maar denkbaar is en alles wat ondenkbaar is, maar refereert aan de ervaringen van alle zielen.
Jij bent de schepper van je eigen wereld en dat wat jij daarin ervaart en waarneemt. Een uitspraak die voor velen nogal beladen kan zijn en voor heftige reacties kan zorgen, maar door ervaring ben ik hier wel van overtuigd, en nee, ik heb het zeker niet makkelijk gehad in mijn leven... Daar zaten heel wat uitdagingen in, zeker gedacht vanuit de stelling dat ik de schepper zou zijn van mijn eigen wereld. Nou ja zeg... Maar, zoals gezegd ben ik daar nu wel van overtuigd, door ervaringen die me konden laten onderzoeken of dit wel klopt.
Bedenk wel dat een Goddelijke Wil en Kosmische Wetten ervoor kunnen zorgen dat er mensen en situaties in je leven zijn waar jij niets aan kunt veranderen, hoe jij ook affirmeert, simpelweg omdat zij de belangrijke voorwaarden voor jou zijn om je levenslessen te leren. Inbreng van anderen in jouw leven en hoe jij dat ervaart, kun je onderzoeken middels 'The Work' van Byron Katie, want wat dat in jouw leven met jou doet is afhankelijk van jouw gedachten daarover.

Ho'oponopono werkt ook voor anderen in je leven... Het geldt dus ook voor de strubbels die je bij anderen ziet. Je haalt dan dat uit de Akasha-kronieken waarbij jij een negatief aandeel voor die ander gehad hebt. Wil niet zeggen dat het de penibele situatie voor die ander volledig oplost, maar jij haalt jouw tegenwerkende stukje daarin er in ieder geval uit. Dat kan écht genoeg zijn om de ander een zekere vrijheid te geven dingen anders te doen, anders te denken. Die ander is tenslotte een spiegeltje voor jou. Heb je totaal geen emoties meer bij de situatie van de ander, dan is jouw rol eruit. Zolang het je nog aan het hart gaat om de strubbels van een ander te zien, is er nog een stukje van jou wat daarin zit. En vergis je niet... dat gaat ver hoor. Dus, zelfs als je geraakt wordt door een bericht op het journaal over mensen ver van je eigen bed... bedenk dan dat je in een vorig leven misschien wel op dat continent op aarde rond gelopen hebt en dat jouw manier van handelen nog steeds doorwerkt. Dat gaat écht verder dan jij zo direct in de gaten hebt. En ja, zelfs met goede bedoelingen kun je mensen raken op een negatieve wijze. Zelfs dit stukje hier op internet kan voor iemand, ergens op de wereld, negatief uitwerken, hoewel ik het positief bedoel. Maar ja, het kan voor velen ook heel positief uitwerken, dus helemaal niets meer (durven) doen en stil in bed blijven liggen is niet de oplossing om dat te voorkomen. Besef ook dat iedereen zelf een verantwoordelijkheid heeft met zijn of haar leven te doen wat hij/zij denkt dat klopt of goed is. Die persoon kan ook de eigen verantwoordelijkheid nemen en bijvoorbeeld 'The Work' toe gaan passen, daar waar hij/zij iets negatiefs vanuit een ander ervaart.
Er zijn ook mensen die de wereld om hen heen puur bekijken als een soort hologram, hun eigen schepping, als een schepping van hun ziel, een omgeving als toneel waar zij hun ervaringen als mens in kunnen opdoen, waarbij de ander helemaal geen eigen waarde heeft, dus dan zouden de verschillende scheppingswerelden van verschillende mensen niet eens door elkaar heen lopen. Dat laatste kan ik me dan weer niet voorstellen (op dit moment). Soms zijn dingen ook echt van de ander (denk ik). Graadmeter daarin is mijns inziens (tot nu toe, ik zeg het nog maar een keer) je gevoel daarover. En nee, als je dus niks voelt bij een penibele situatie van een ander, ben je geen 'dooie pier' of 'kouwe kikker', het wil niet zeggen dat je onverschillig bent, het wil alleen maar zeggen dat er geen bijdrage van jou meer in zit of je bent nog niet zover in je spirituele ontwikkeling om er iets aan te (kunnen) doen. Je gevoel over iets is dus de graadmeter of je er iets aan kunt doen op dat moment. Oordelen van een ander helpen daarin zeker niet mee.

Als je Ho'oponopono al helemaal in je systeem hebt zitten, zoals Marilyn Gordon, die deze afbeelding op facebook zette, kun je de verkorte versie aan een affirmatie toevoegen: Dank je! Ik hou van je!

Processen als deze zijn te ondersteunen middels bloesemremedies.
Ben je geïnteresseerd in het werken met bloesemremedies en affirmaties, neem dan eens contact op met

http://wittewaterlelie.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten